تبلیغات
. - پوشش خبری مجله PSM3 از بازی Battlefield 3
نظر فراموش نشه

پوشش خبری مجله PSM3 از بازی Battlefield 3

دوشنبه 6 تیر 1390 09:36 ق.ظ

نویسنده : علی احمدی

BATTLEFIELD 3 یک شوتر هوشمند:

-جنگ را ببرید: ما قصد داریم در این شماره از مجله PSM3 به شما اطلاعات زیادی از بخش حیرت آور چندنفره بازی Battlefield 3 بدهیم. همچنین بخشی از مصاحبه نیز در مورد پیروز میدان نبرد BF3 و MW3 کیست اختصاص داده ایم.

پوشش برنامه ها : آقای Patrick Bach مدیر تولید بازی در مورد نظرات سایرین نسبت به رقابت میان این دو بازی بزرگ (BF3 و MW3 ) اینگونه می گوید:

"همه یک رقابت میان ما را خواهانند. من هم این موضوع را می فهمم. اما مشکل این است که یک رقابت که در آن ادعا های زیادی وجود دارد باید در یک رشته باشند."

ما در استدیوی مجلل DICE واقع در استوکهلم برای یک مصاحبه اختصاصی در مورد این بازی هستیم ، اما او (پاتیرک)از این که کاندیدای رقابت با آنها MW3 است هیچ هراسی ندارد.

پاتریک در ادامه صحبت هایش اینگونه ادامه می دهد :" ما در بازی خود چیز های زیادی داریم که در بازی MW3 وجود ندارد. اینکه کدامیک برای انجام دادن انتخاب شود یک امر کاملاً شخصی است ، اما باید بگویم ما بازی ای را ساختیم که دوست داریم انجام بدیهیم ، بازی ای که عمیقاً می خواهد خواسته های شما را برآورده کند ، بازی ای که با شما هماهنگ است و این آن چیزیست که ما و طرفدارانمان به دنبالش هستیم."

کسانی که مرحله 'Tnak' بازی BF3 و 'Black Tuesday' از بازی MW3 رو دیدند می فهمند که منظور پاتریک چی هستش.  پاتریک اینطور ادامه می ده:"BF و MW واقعاً با هم رقابت دارند ، چون هر دوی آنها دارای تم و ژانر یکسانی هستند اما COD بیشتر جنبه آرکید داره و آدرنالین خونتون رو زیاد می کنه این در حالیه که BF یک بازی شوتر متفکرانه ، زیرکانه و هوشمندانست."

"COD ما رو ترغیب می کنه!" این چیزی بود که وقتی پاتریک می خواست سخنش رو آغاز کنه گفت. و به اون این مساله با رغبت بیشتری دنبال می شود.

این یک موضوع پشت پرده در PSM3 نیست که ما معتقدیم BF:BC2 یاد آور بهترین شوتر های آنلاین بود ، که در اون همه چیز از همکاری تیمی تا وسیله نقلیه در دسترس بود و در اون به دلیل تخریب پذیری خبری از کاور های امن COD نبود. حالا چرا ما این موضوع رو بیان کردیم؟

چون Battlefield 3 از بسیاری جهات شبیه همون بازی هستش. در این بازی فرول های موفق گذشته حفظ و بهبود داده شده و با کمک موتور -FROSTBITE 2- بازی بسیار حیرت انگیز تر از قبل شده اما باید بدونید که هسته اصلی همونی هست که در قبل هم وجود داشته.

-آخرین تانگو در پاریس:

قبل از مصاحبه ما با Bach و Lars Gustavsson ما کمی مود Rush رو در زمین (Dubbed Operation Metro ) که در پاریس رخ میده رو انجام دادیم. شما در این مود در نقش محاجمین یا مدافعین M-Com هستید و باد از اون دفاع یا نابودش کنید. بازی تا زمانی که تمام تیکت ها محاجمین یا تمام M-com ها تموم بشوند ادامه داره. این زمین از یک پارک عمومی زیبا با یک برکه زیبا و گل ها و پرچین های زیبا شروع میشه سپس به داخل تونل های مترو کشیده شده و پس از اون دوباره به خیابان ها باز میگرده. همه چیر بسیار آشنا و زیباست.

Battlefield 3 شوتری خواهد شد که با فاصله بسیار زیاد رقبای امسالش رو شکست می دهد.

پارک بسیار رنگارنگ و زیباست و در دوردست آن برج ایفل نمایان است.

اولین چیزی که جلب توجه میکنه صفحه تغییر شکل یافته Spawn/Respawn است که کار رو برای تغییر کلاس و تسریع در ورود به میدان نبرد سهل تر کرده.همچنین کلاس ها نیز دچار تغییراتی شدند. حالا شوک الکتریکی و جعبه کمک های اولیه به کلاس Assault داده شده و کلاس Medic حذف شده.

Lars Gustavsson در این باره می گوید:"در BF:BC2 در خط مقدم هم Medic و هم Assualt حضور داشتند و مکمل هم بودند حالا ما اونها رو با هم ترکیب کردیم. ما کسانی رو داشتیم که از 9سال پیش با آغاز این سری همراه بازی بودند و درساخت شرکت داشتند.=>

نکاتی از این بازی:

-بخش تک نفره از عراق تا نیویورک ادامه داره.

-بخش چندنفره شامل مود های Rush و Conquest و Team Deathmatch و احتمالاً چندتا دیگه میشه.

-برای BF3 انجمنی مانند Autolog تعبیه کردیم و اسمش Battelog هست.این مجانیه!

-Pin ها و Insignia ها متناسب با کلاس ها بازگشتند.

-Dogtag با قابلیت شخصی سازی نیز برگشته!

در این بازی شما احساس قدرتمندی می کنید احساسی که در هیچ بازی دیگه ای نداشتید!

=>حالا کار کردن با Defib فرق کرده. شما باید برای لحظاتی اون رو روی هم تیمی کشته شدتون نگه دارید تا اون احیا بشه و این برهه زمانی بسیار سخت و هیجان اننگیز هست.البته اگر شما اون شخص بازگشته به محیط جنگ هستید یک اختیار دارید تا اون احیا رو رد کرده و دوباره به زمین بازگردید.

دوستان با منفعت:

حالا بجای Medic چی اومده؟ بجای اون کلاس Support اومده. در این کلاس شما یک تفنگ سنگین دارید (در دمو M249) و با اون باید تا میتونید تیر بزنید و دشمنان رو عقب برانید و XP بگیرید! البته از دادن مهمات ه دوستانتون نیز دریغ نکنید! این کلاس وقتی مورد حمله قرار می گیره دچار نوعی استرس که موجب تار شدن صفحه میشه ، اما شما در این حالت باید دشمن رو بکشید تا بتونید XP بگیرید.

Recon و Engineer تغییری نکردند. البته خصوصیات زیادی به اونها اضافه شده. اونها Red-dot  و تفنگ دوربین دار دارند و این به هوش مشا برمیگرده که کی اونها رو بردارید. در نقشه پاریس هر بخش نیازمند یکی از این دو بود و شما باید با زیرکی اونی رو که مهمتره بر میداشتید.

ما نقشه پاریس رو با کلاس Engineer آغز و سریع LAV-25 که یک اسباب بازی جدید در Battlefield 3 هست برداشتیم. مثل APC های BC2 بودند که توپ و ماشین گان داشتند. راننده کنترل رو بر اختیار داره. نفر دوم ماشین گان و نفر سوم و چهارم نیز تفنگ های جانبی رو کنترل می کنند. با این وسییله نقله ما حسابی احساس قدرت می کردیم.

کلاس ها

صدای توپ بسیا گیرا بود. درست مانند همون صدای گیرایی که در نمایش مرحله تانک در نمایشگاه E3 دیده بودیم.

اما پس از چندی ما با اصابت یک موشک زد تانک صدمه خوردیم. اینبار قضیه با APC های BF:BC2 فرق می کرد. ما پس از صدمه دیدن دیگر قادر به حرکت نبودیم و باید وسیله نقلیه را ترک میکردیم البته اسلحه ها همچنان کار می کردند و فقط موتور وسیله نقلیه به دلیل صدمه از کار افتاده بود.=>

=> LAV-25 دیگه حرکت نمی کرد اما تا زمانی که میزان پوشش آن کاملاً صفر نشود کسانی که در آن هستند نخواهند مرد. DICE امیدواره با این کار کسانی که در اون وسیله نقلیه هستند شانس زندگی بیشتری داشته باشند و بتوانند از وسیله نقلیه پیاده شده و زنده بمانند ومنتظر تعمیر آن به وسیله Engineer ها شوند.(سخنی از جت ها و هلیکوپتر ها به میان نیامد)

برمیگردیم به مپ: ما دو M-com پارک را نابود کردیم و سپس با یک انفجار سوراخی بر روی زمین ایجاد شد که ما را به تونل ها مترو میرساند. سیستم مترو تنگ و دارای نقاط کور زیادیست ، پس ما تصمیم گرفتیم کلاس خود را تغییر داده و Support شویم تا بتوانیم درون تونل قدرتمندانه تر پیش روی کینم.

NOOB TUBE:

با M249 تو تونل غوغایی بر پا می شود.ما اینگونه جایزه میگرفتیم: 10 امتیاز برای عقب راندن دشمن ، 100 امتیاز برای کشتن دشمن ،50امتیاز برای کمک در کشتن یک امتیاز 10تایی برای یک کاری و یک 100تایی دیگر... درست شده بود مانند زمانی که با تانک در BF:BC2 دیوانه بازی در می آورید!اما اینبار اینجا با پای پیاده این اتفاق رخ میداد!

یکی از QA تستر های DICE با منفجر کردن یک دیوار خود را به پشت ما رساند و ما را با چاقو کشت ، سپس بر روی Dogtag ما PSN ID و تصویری کوچک و اطلاعاتی از خودمان مانند چند نفر را با تانک کشته ایم یا رنک آنلاینمان را نشان داد!این درست مانند دزدیدن یک چیز مهم از یک نفر است!حتی اگر دیجیتال باشد.

ما دو M-Com مترو را نیز منفجر کردیم و باز به خیابان بازگشتیم.

شما میتوانید با شلیک به چراغ ها آنها را بسوزانیدو از نور چراغ تفنگتان برای کور کردن لحظه ای دشمن و از پای در آوردنش استفاده کنید.

برگردیم به خیابان. ما از مترو خارج شدیم و به سمت اولین ساختمان دویدیم ، اما ناگهان یک گلوله RPG به گوشه ی ساختمان مقابل ما برخورد نمود و آنرا منفجر کرد. در این لحظه یکی از اعضای تیم سازنده بازی گفت:"واو شما خیلی شانس آوردین! این گلوله اگه بهتون می خورد قطعاً مرده بودید.این تخریب ها فقط برای نمایش نیست."

ما با حرکات نرم وارد ساختمان شدیم و به کلاس Recon را انتخاب نمودیم. از بالای آن ساختمان خیابان پر از دشمن را دید زدیم و شروع کردیم به کشتن آنها با تفنگ دوربین دار. اما خوشحالی و سنگرمان زیاد دوام نیاور. با اثابت یک گلوله RPG ساختمان Bit به Bit تخریب شد.تخریب پذیری بس شگفت انگیز تر از Red Faction ، بازی ای به زیبای Killzone 3 و اجرا شدن به نرمی و روانی Modern Warfare 3. ای آخرین دلیلی بود که گواهی میداد این بازی تمام رقبای امسالش را شکست می دهد.

SacreBleu (فرانسوی کلمه Damn):

بر گردیم به مصاحبه. ما می خواستیم بیشتر و بیشتر از پاتریک در مورد بازی اطلاعات بیرون بکشیم. اون هم در مورد Co-op اختصاصی بازی برای ما توضیح داد.

بزرگترین دشمن Battlefield 3 بازی Modern Warfare 3 نیست بلکه توقعات است.

این مود دارای 10 نقشه بی همتاست.و دو بازیکن رو پشتیبانی می کند. ضمناً به طور کامل از بخش داستانی مجزاست.

وی سپس در مورد Battelog توضیحاتی ارئه کرد:"این سیستم یک سیستم مانند Need For Speed Autolog است و در اون شما میتوانید آخرین وضعیت خودتون و دوستانتون رو ببینید. و البته باید بگم این سیستم مجانیه!" -کنایه ای به سیسم Call Of Duty Elite که اشتراکی هستش.

وی در مورد بخش تک نفره توضیحات زیادی ارئه نداد و داستان را لو نداد. او فقط گفت "داستان حول محور جنگ افروزی روسیه است و داستانی جنگی و نوین را ارئه می دهد."

سپس در مورد خرید گفت:"شما با دادن 50 یورو صاحب نسخه کامل بازی می شود و می توانید محتویات پولی را بگیرید و کمی بیشتر از سایرین تفریح کنید."

کی اهمیت میدهد برنده کیست؟

چیزی که ما دیدیم هیچ شکی نمیگذارد که Battlefield 3 گیراترین بازی امسال است. DICE نیز این را میداند و از این بابت مطمئن است. آنها یک موتور قدرتمند در اختیار دارند که با آن میتوانند بازی هایی بسیار مفرح ، زیبا و خارق العاده خلق کنند، که در آن همه چیز فوق العاده به نظر بیاد.

آنها به ما گفتند بزرگترین رقیب آنها Modern Warfare3 یا Killzone 3 یا شوتر های بزرگ PS3 نیست. بلکه بزرگترین اونها آگاهی و توقعات مخاطب هستش.

ساختن آهنگی که شما رو جذب و هیجانات شما رو پوشش بده و بر طرف کنه و شما رو وارد حال و هوایی جدید کنه خیلی سخته.ریسک وارد کردن شما به دنیای آنلاین و اینکه بتونه شما رو پای خودش نگه داره هم به همون اندازه سخته و این که سازنده بتونه بازی رو طوری بسازه که بازیکن حس کنه سازنده از روی دوست داشتن اون این بازی رو ساخته."

Modern Warfare 3 این المان ها رو داره.اون تبدیل به یک برند قابل اعتماد برای مردم شده-خوب یا بد-اون تونسته مخاطب رو جذب کنه درست مثل فینال جام باشگاه های اروپا. اون یک موتور داره که وظیفش رو بی پرا و مطمئن انجام میده حتی اگر هیچ بدعت و نوآوری ای توی سبک FPS نیاره.

اگر به من بگن الان پیشگویی بکن می گم:"Moder Warfare 3 توی فروش خیلی بهتر عمل می کنه و بیشتر میفروشه اما Battlefield 3 بازی بهتریه. کمی ناجونمردانه به نظر می رسه . به هر حال Bach همچنان خوشبینه و میگه:"من از کسانی که تا به حال Battlefield انجام ندادند شنیدم که اونها خواستار FPSی هستند که همه چیز داشته باشه.از وسیله نقلیه تا تخریب پذیری. اونا میگن:"بازی ما خارق العادس"این یعنی ما تونستیم بازی ای که همه می خواهند رو بسایم."

و ما به پاتریک میگیم این بازی ای هست که ما اکتبر امسال اون رو انجام میدیم.

همراه با DICE:

پاتریک نظرت راجع به هک شدن PSN چیه؟ "این خیلی خوب بود. با اینکه میتونست کمی به ما صدمه بزنه اما باعث شدن که PSN به کاربرای خودش خدمات بهتری رو عرضه کنه تا اونها راضی باشند."

پاتریک نظرت راجع به لیک شدن Modern Warfare3 چیه؟ "به نظرم کسایی که تو اکتیویژن روی این پروژه کار میکردند بسیار عصبانی شدند. اگر این اتفاق برای ما می افتاد ما خیلی ناراحت می شدیم. من با اون ها همدردی می کنم."

لار گوستاوسون"ما پس از ایجاد تغییرات در بخش چند نفره بازی های قبلی و مشاهده بازخورد های اون در انجمن ها فهمیدیم اون چیزی رو که باید می ساختیم نساختیم."

پاتریک باخ"ما در مورد ورژن PS3 نگرانی نداریم. یعنی نگران کمبود رم ، CPU و یا رزولوشن نیستیم. و میدونیم که ورژن PS3 به نسخه PC بسیار نزدیک میشه.

بازیسنتر



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: دوشنبه 6 تیر 1390 09:38 ق.ظ